Zajímavá investiční příležitost, jedinečné Porsche 924 GTR

kupegtrPorsche mělo v roce 1980 ambiciozní plán ohledně návratu do Le Mans v rámci skupiny 4 a rozhodlo o novém modelu na základě oblíbeného modelu 924.

Přeskočme jednotlivé kroky od 924 GT se samosvorným diferenciálem, pětistupňovou převodovkou a přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 210 koní, ke specifikaci GTS s 59 vyrobenými exempláři a pojďme rovnou k „našemu“ kousku.

Je jím 924 GTR, kterých Porsche postavilo sedmnáct exemplářů, přičemž devět jich závodilo nebo se kvalifikovalo v Le Mans (ten zbytek pak závodil v Evropě, USA a Japonsku), s výjimkou jediného auta – tohoto!

Co má GTR pod kapotou? Tak třeba mezichladič, který se přemístil dopředu, a zvětšil se z ohledem k GTS, dále v útrobách najdeme nastavitelný podvozek, čtyřpístkové brzdy s disky o průměru 31 centimetrů. O pohon se stará upravený dvoulitr s přeplňováním s výkonem 375 koní a 407 Nm, díky kterému auto zrychlí z nuly na stovku za 4,7 sekundy a zvládne maximálku 290 km/h.

Z hlediska investičního je třeba vědět, že byl je po prvním majiteli. Má najeto 109 kilometrů a třicet let se ukrýval kdesi v Japonsku. Vůz niky nezávodil, nicméně je zde několik projížděk po závodním okruhu v Suzuce, od roku 1981 do roku 2006 se o jeho servis staral specialista Tomei Car Service a je doložené pravidelné preventivní startování motoru.
Auto se objevilo v rámci aukční nabídky Silverstone a pokud vás zajímá cena, berte na vědomí částku 495.000 liber.